Plan treningowy dla ektomorfika

Ektomorfik cechuje się przede wszystkim bardzo szybkim metabolizmem, dlatego budowanie masy mięśniowej w tym przypadku jest bardzo trudnym zadaniem. Oprócz tego ektomorfik ma raczej drobną budowę, długie kończyny oraz mały obwód kości. O ile sylwetka ektomorfika jest wymarzonym wyglądem dla kobiet, o tyle mężczyźni zazwyczaj kiepsko czują się w takim ciele. Ektomorfików cechuje także często bardzo wolne nabieranie jakiejkolwiek masy mięśniowej.

Plan treningowy dla ektomorfika.

Aby skutecznie odmienić swój wygląd i zbudować atletyczną sylwetkę należy przede wszystkim ułożyć sobie odpowiedni plan treningowy i systematycznie go wykonywać. Bez trudu zestaw ćwiczeń można dobrać sobie samodzielnie, jednak należy przestrzegać kilku zasad.

Przede wszystkim ćwiczenia złożone..

… które będą podstawą planu treningowego dla ektomorfika. Do takich ćwiczeń zaliczamy przede wszystkim: przysiady, wyciskanie sztangi na ławeczce płaskiej, martwy ciąg, wyciskanie sztangi. Ćwiczenia złożone, czyli wielostawowe możemy wykonywać także przy użyciu sztangielek i sztang według wzoru: 3-4 ćwiczenia obejmujące mniejsze partie mięśni oraz 5-6 ćwiczeń obejmujących większe grupy mięśniowe. Wszystkie ćwiczenia złożone wykonywane prawidłowo powodują wzmożoną produkcję hormonów w naszym organizmie ( między innymi testosteronu i hormonu wzrostu ).

Duże ciężary zamiast ilości powtórzeń.

Plan treningowy dla ektomorfika nie musi bazować na dużej ilości powtórzeń. Zdecydowanie ważniejszy w tym przypadku jest ciężar i obciążenie podczas ich wykonywania. Ponadto podnoszone ciężary należy stale stopniowo zwiększać, ponieważ jest to najskuteczniejszy bodziec działający na mięśnie.

Powoli i dokładnie technicznie.

Ektomorficy szczególną uwagę powinni poświęcić dokładności i poprawności wykonywanych przez siebie ćwiczeń. Docelowo skuteczny plan treningowy dla ektomorfika zakłada 50 minut treningu 4-5 razy w tygodniu. Razem z rozgrzewką ektomorfik powinien wykonywać około 5-8 powtórzeń jednego ćwiczenia na jednym treningu. Po każdej ich serii należy pamiętać o 1-2 minutowej przerwie.