Jak szybko schudnąć z brzucha?

Zgubienie „oponki” należy, wbrew pozorom, do najtrudniejszych zadań, z jakimi borykają się mężczyźni. Wymaga to bowiem podejścia do tematu kompleksowo. W żadnym wypadku nie pomoże sama dieta ani same ćwiczenia. Co zatem należy zrobić, aby schudnąć z brzucha i dlaczego to takie trudne?

Przede wszystkim systematyczność

Nie wystarczy odmówić sobie piwa i smażonej kiełbasy raz w tygodniu, tak samo jak sporadycznie wykonane ćwiczenia nie przyniosą rezultatu. Trzeba podejść do siebie rygorystycznie.

Dieta na płaski brzuch

W jadłospisie mężczyzny powinny znaleźć się takie produkty jak: chude mięso, ryby, produkty mleczne (jogurt, kefir), chude sery, jaja, produkty zbożowe (pełnoziarniste), owoce i warzywa, soki, tłuszcze roślinne, herbata (zwłaszcza ziołowa) oraz duża ilość wody mineralnej.

Unikać natomiast należy: wyrobów tłustych (mięsa, sery, tłuste mleko), produktów zbożowych z jasnej mąki (np. białego chleba), smalcu, słoniny, słodyczy i słodkich napojów, mocnej kawy i alkoholu.

Posiłki powinny być mniej obfite, spożywane jednak 4-5 razy dziennie. Kaloryczność należy ustalić indywidualnie w zależności od trybu życia. Najważniejszym posiłkiem jest śniadanie i nie może w żadnym wypadku być pomięte. Należy natomiast wykluczyć wieczorne objadanie się oraz podjadanie, ponieważ organizm nie jest w stanie spalić nagromadzonych wieczorem kalorii.

Ćwiczenia na płaski brzuch

Ruch jest nieodzownym elementem walki z brzuchem. Ćwiczenia pomagają spalić nagromadzoną tkankę tłuszczową i rozwijają mięśnie konkretnej partii ciała – w tym przypadku brzucha. Najlepszymi ćwiczeniami na brzuch jest aerobiczna 6 Weidera (tzw. trening A6W). Jeśli jednak zabraknie motywacji, aby przez niego przejść (jest to trening bardzo monotonny), można poprzestać na regularnie wykonywanych brzuszkach, unoszeniu nóg czy rowerku.

Otyłość brzuszna u mężczyzn to obecnie problem pojawiający się na coraz szerszą skalę. I nie chodzi tutaj tylko o hollywoodzki wygląd. Otyłość prowadzi do bardzo poważnych chorób, takich jak nadciśnienie tętnicze, podwyższony cholesterol czy cukrzyca. Dlatego też warto zacząć walkę z brzuchem już teraz.

Author

Dodaj komentarz