Jak szybko poprawić kondycję?

Zależy Ci na zwiększeniu wydolności organizmu i nie wiesz jak to zrobić? Nie martw się, zaraz poznasz skuteczny sposób na to jak szybko poprawić kondycję!

Podczas ćwiczeń często łapie Cię zadyszka, a krótka przebieżka powoduje znaczne przyspieszenia akcji serca, które nie pozwala Ci dalej biec? To znak, że czas zabrać się za swoją kondycję. Poniżej poznasz kilka prostych zasad, które sprawią, że Twoja kondycja ulegnie znacznej poprawie w krótkim czasie!

Jak zabrać się za poprawę kondycji?

Pracę nad poprawą kondycji należy zacząć od przeanalizowania dotychczasowego stylu życia pod kątem kilku parametrów:

  • dziennej aktywności fizycznej;
  • diety; oraz
  • ogólnego stanu zdrowia.

Jako środek komunikacji, zamiast samochodu, warto wybrać rower lub własne nogi. Powinniśmy również zrezygnować z wind, aby zmóc się z trudnym wyzwaniem schodów. Z diety należy wyeliminować wszystkie produkty wysokotłuszczowe oraz te zawierające spore ilości cukru (szczególnie produkty typu Fast-food). Ponadto, warto jest wykonać ogólne badania krwi oraz skontrolować wartość ciśnienia. Jeśli wszystkie parametry są w normie, czas zabrać się do konkretnych ćwiczeń.

Ćwiczenia mające na celu szybką poprawę kondycji

Po pierwsze: każdego ranka staraj się wykonywać podstawowe ćwiczenia aerobowe, takie jak krążenie ramion, skłony, krążenie tułowia. Czas wykonywania niniejszych ćwiczeń powinien wynosić około 20 minut.

Po drugie: przeznacz około 30 minut, przynajmniej 3-4 razy w tygodniu na aktywny spacer, lub trucht. Podczas wykonywania niniejszych ćwiczeń warto kontrolować pracę swojego tętna.

Po trzecie: swój plan treningowy uzupełnij o cotygodniową, godzinną wizytę na basenie.

Po czwarte: obserwuj swoje ciało i pracę swojego serca. Podczas wykonywania ćwiczeń dokładnie sprawdzaj szybkość tętna. Jeśli podczas biegu lub wykonywania ćwiczeń aerobowych czujesz, że nie dasz rady, zwolnij na chwilę tempo, aby za chwilę znowu przyspieszyć.

Jeśli zależy ci na szybkiej poprawie kondycji Twojego organizmu, pamiętaj o systematycznym i konsekwentnym przestrzeganiu powyższych wskazówek.