Dieta na odchudzanie dla mężczyzny

Wraz ze starzeniem się, w naszym organizmie dochodzi do wielu zmian. Jedną z nich jest spowalniający metabolizm, co szczególnie widoczne jest u mężczyzn po czterdziestym roku życia, u których zaczynają pojawiać się coraz większe problemy z utrzymaniem prawidłowej wagi ciała. Charakterystycznym elementem mężczyzn z nadwagą są duże brzuchy, które po pewnym czasie zaczynają przeszkadzać im w wykonywaniu podstawowych czynności. Czy w takim przypadku metabolizm może być jednym usprawiedliwieniem takiego stanu rzeczy? Oczywiście, że nie. Kluczowym aspektem, który wpływa na tycie mężczyzn jest dieta, jaką stosują. 

Jak jeść, żeby chudnąć?

Pierwszym krokiem w kierunku gubienia zbędnych kilogramów powinna być zmiana nawyków żywieniowych. W diecie na odchudzanie najważniejsza jest regularność posiłków, dlatego też mężczyźni muszą jeść ich minimum 5, w odstępach około 3 godzin. Błędem wielu panów jest brak śniadania i zjadanie obfitego obiadu. Warto pamiętać również o tym, aby posiłki spożywane przez mężczyzn miały wystarczającą ilość kalorii, stosowną do wagi i trybu życia.

Układanie posiłków

Wśród pięciu posiłków, które będziemy spożywać w ciągu całego dnia nie może brakować pokarmów bogatych w białko. Białko ma duży wpływ na utratę tkanki tłuszczowej, motywuje bowiem organizm do zwiększonego metabolizmu. Dzień każdego mężczyzny powinien więc rozpoczynać się od omleta lub jajecznicy, a na drugie śniadanie możemy pozwolić sobie na surowe warzywa lub owoce.

Przygotowując obiady, starajmy się natomiast umieszczać w nich chude mięso. Dobrym rozwiązaniem jest drób (kurczak, indyk) oraz wołowina. Równie dobrze mięso możemy spożywać zamiennie z rybami, które także mają wiele potrzebnych dla organizmu właściwości. Kolację należy jeść maksymalnie dwie godziny przed spaniem. Przy jej konstruowaniu warto pomyśleć o nabiale w połączeniu z pieczywem pełnoziarnistym.

Pamiętajmy jednak, żeby podczas stosowania diety unikać posiłków przetworzonych, które najlepiej zamienić na owoce i warzywa.